O L'ALMANAC DE LA ROQUETIA.
Per dire tot çò de mancar pas dins lo rèire país clapassièr e endacòm mai, una pagina occitana que serà çò que ne faretz.
Nòvas de segur, mas tanben contes de ma grand-la-bòrnia, sornetas de ma tanta Nina de Niana, galejadas e bajocadas, pròsas e poesias, opinion, fòtos o vidèos,...
Acabatz de mandar.
cercle.occitan.max.roqueta@gmail.com

jeudi 20 mars 2014

Un Ramelet de poncha d'alba

E d'un, e de dos, e de tres...


Images intégrées 1
E rau!  Erau?

Òc, Erau, que  Joan Marc Vilanòva gasarà, excepcionalament, aqueste dimècres 26 de març, a partir de 19H00
amb un libre tot nòu, polit coma un sòu, Un ramelet de poncha d'alba,  tot drech sortit de sos pantaisses per un cafè occitan novèl qu'enriquesirà los nòstres!

Nous aurons le plaisir d'accueillir, du bon côté de l'Hérault,  Joan Marc Vilanòva, ce Mercredi 26 mars, à partir de 19H00
avec un nouveau livre, Un bouquet du petit matin, tout droit sorti de ses rêves pour un café occitan qui viendra enrichir les nôtres!

Ges de besonh de se levar a pas d'ora per culhir lo ramelet ni mai de l'anar crompar a cò dau perruquièr de l'autor, a Ceban, basta de venir!


Vejatz-aquí la tota debuta, "Una femna charrava":
La votz èra pastosa, lo còrs a la deriva. Un còrs ni vièlh, ni jove, nimai fòra de temps. Sai que non ! Lo temps l'aviá saurrat de ventrescas sobrencas. De que rendre patet quin gèst que siá, cortet cada bracejadís. A la debuta, aquò foguèt sonque una votz, enaigant l'espandi per dessús mas espatlas, per ressacas, coma una pila que desbonda, que lo tap onchós de regets de vaissèlas e de sabonadas passadas tòrna al sifon d'ont lo volriam desalotjar.
Aviá l'accent de Besièrs, mas ges de dardalh astruc, de brandilhament celestial, del clar e net dels codelets. Grassejanta, la votz fasiá pensar a las landas neblosas de Nòrd, aital coma nos las figuram quand i sèm pas jamai estat. Quant d'amors decebudas, de mainatges malcompreses, de sodòts mal moblats, de matins desvariats, de sers descorajats, quant de pastagas e quant de cigaretas caldriá amolonar per trobar una debuta d'explica, de perdons sobrencs a l'escopinha onchosa que veniá, per brigalhs desmalhats, envasir l'aire e puèi se retirar ?

En voici le tout début, "Une femme parlait"
La voix était pâteuse, le corps à la dérive. Un corps ni vieux, ni jeune, ni hors d'âge. Oh non ! Le temps l'avait lesté d'inutiles lourdeurs. De quoi gauchir le moindre geste, limiter tout mouvement. D'abord, ce ne fut qu'une voix, inondant l'espace par-dessus mes épaules, par ressauts, comme un évier qui débonde et dont le bouchon visqueux de rejets de vaisselles et d'anciennes savonnades revient au siphon d'où l'on voudrait le déloger. 

Elle avait l'accent biterrois, mais rien du rayonnement solaire, de la vibration azurée, de la netteté des galets. Sa voix grasseyante évoquait les landes brouillardeuses du Nord, ainsi qu'on se les représente quand on n'y est jamais allé. Combien d'amours déçues, de marmots incompris, de bouges mal meublés, de matins hagards, de soirs abandonnés, combien de pastagas et combien de cloppes faudrait-il ajouter pour apporter un début d'explication, une excuse superflue à ce dégorgement aqueux, qui venait par bribes détricotées envahir l'air, et puis se retirer ?
Joan Marc Vilanòva, Un ramelet de poncha d'alba, Un bouquet du petit matin, Traduction française de l'auteur, Association Lo Sauta ròcs, FAUGÈRES, 2014

151 p. 15 x 21 cm. PVP 15 €

 a la Calandreta de Ginhac, 19H, camin de Carabòtas
à la Calandreta de Gignac, 19H, chemin de Carabottes
Per trapar l'escòla / Pour trouver l'école :
L'escòla es en defòra de Ginhac, còsta lo licèu agricòla, direccion Canet, Belarga. Quand sètz a la giradoira de Sant-Bausèli de la Selva, davalatz cap al flume Erau, i a lo licèu, puòi l'escòla, a man drecha, a 200m, a quicòm pròche, de la crosada.
L'école est en dehors de Gignac, à côté du lycée agricole, sur la route de Canet, Bélarga. Au rond point de Saint Bauzille de la Sylve, descendre vers l'Hérault, chemin de Carabottes, en direction du lycée agricole. L'école est à côté, à 200m environ du carrefour.

Per parlar occitan, se rescontrar, faire riqueta e s'assabentar los cafès occitans
Café occitan? pour parler, se rencontrer, partager un repas, s'instruire...
Mòde d'emplèc / Mode d'emploi

Per quals? Pour qui?
Tot lo mond, sòcis o pas de l'associacion, locutors o pas de la lenga d'òc, dau nenon pas tròp plorinejaire, al papeta rance pas tròp repapiare, e mai eles! Basta d'aver enveja d'ausir e de parlar l'occitan, (per aqueles qu'o pòdon), lenga en libertat, occitan de carrièira o patés de facultat. 
Pour tous, membres ou non de l'association, locuteurs ou pas de la langue d'oc, du bébé pas trop pleurnichard à l'arrière grand-père pas trop radoteur, et même eux! Il suffit d'avoir envie d'entendre et de parler occitan (pour ceux qui le peuvent), langue en liberté, occitan de rue ou patois de faculté. 

Coma? Comment?
Segon la formula consacrada "Venètz e portatz" Qual de beure, qual de manjar, de sucrat o de salat, de pebrat per racontar... Metem tot amassa e partejam.
Selon la formule consacrée "Venez et portez". Qui à boire, qui à manger, du sucré ou du salé... L'on met tout ensemble et l'on partage.

A l'entorn de? Autour de?
 Lo tèma es aquí per faire montar l'alhòli e nos assabentar, en segonda partida de serada, un convidat de tria presenta son trabalh, e una discutida s'enseguís. Per s'acabar plan sovent en galejadas e cançons.
Le thème est là pour faire prendre la mayonnaise et nous instruire, en seconde partie de soirée, un invité présente son travail et une discussion s'ensuit. Pour  finir en galéjades et chansons.

Mercés de faire virar que tant que vira fa de torns, merci de faire suivre et de le dire autour de vous

samedi 15 mars 2014

Eleccions

Lo 22 de març, Juvinhac Occitan vos prèga de
votar e de faire votar per la lista d'Òc e d'Òlt, 
 lo parelh Patric Delmàs e Gerard Roussilhe,

 Images intégrées 1
Le 22 mars, Juvinhac Occitan vous propose de
voter et de faire voter pour la liste d'Òc e d'Òlt, 
 le duo Patric Delmàs e Gerard Roussilhe

Portatz la lista entièira, una còla plena de vam, d'alanç e entenduda!
amb lo sosten actiu de Pau Barsagòl  que presentarà 4 poètas dau Puòget, en debuta de miting
avec l'active participation de Paul Barsagol qui présentera 4 poètes du Pouget, au début du meeting
Maurici Cadilhac, Rogièr Caruso, Josèp Tellièr e Renat Caylus dich lo Comisset



Dissabte 22 de març, Samedi 22 Mars, 18H00
Salle  Jean Louis Hérrault, Chemin de la plaine à Juvignac

Les conteurs Patric Delmas et Gérard Roussilhe
                Tout le charme de la langue d’Oc restituée dans toute sa splendeur

Après la representacion, acabarem la serada per un repais partejat,  tirat de la saqueta, amb aquelas e aqueles que nos faràn lo plaser de demorar. Cau demorar, cau demorar...
Après la représentation, nous finirons la soirée ensemble par un repas partagé, tiré de la saquette, aves celles et ceux qui nous ferons le plaisir de rester.

Dintrada a gràtis, Entrée libre.

Images intégrées 2Images intégrées 3


Una cordelada de contes, a l'encòp risolièrs e dolents.
Complices dans la vie et sur la scène, les conteurs Patrick Delmas et Gérard Roussilhe, qui forment le duo D'Oc & D'Olt, ont débuté leur collaboration en septembre 1994. A l'occasion du centenaire de la naissance du félibre majoral Jules Cubaynes (1894-1975), ils interprétaient « Lo Curat de Cucunhan ». Ce coup d'essai a été un coup de maître car aujourd'hui encore, ce sketch figure à leur riche répertoire. Si le rire constitue un des ingrédients de leur spectacle, l'émotion trouve également une place de choix qu'il convient de mettre en exergue. Ce savant dosage est une des clefs de leur réussite. Avec D'Oc & D'Olt, le charme de la langue d'oc maîtrisée et restituée dans toute sa splendeur vous introduit dans la saveur et l'essence des choses élémentaires.

Vist, los candidats.
Mercés de faire virar, que tant que vira fa de torns!

mercredi 5 mars 2014

Ecumenisme

   Un capelan vièlh coma un camin que nascut dins lo temps que Matièu Salem èra jovenòme, de la memòria trantalhejanta e doncas un pauc cort de sovenença, a presa la costuma, quand es a confessa e que li dison un pecat bèl, de faire amb un bocin de greda una rega blanca sus sa sotana negra e lusenta. A la fin de la confession, li basta de comptar las regas per donar una peniténcia proporcionada a las fautas avodadas.
   Aquel jorn d'aquí, es lo Joanòt, lo sauta-barralha, lo femnassièr dau vilatge que dintra dins la "boèta".
- Mon paire, m'acuse d'aver fach lo pecat negre...
- Ai, mon enfant. E zo, una rega blanca sus la marga de la sotana.
- E l'ai fach mai d'un còp...
- Ai, ai, ai... E zo, zo, zo.
- E i ai pres de plaser, fòrça plaser
Zo, zo.
- E...
- E qué? Es pas finit?
- E ben, sabe pas coma vos o dire...
- Anatz, mon enfant, anatz, ajatz pas paur.
- E ben, èra amb una uganauda.
- Ò nom de...! ZO! ZO! ZO! Tres regas plan marcadas.
- E,...
- E ben?
- Èra amb la femna dau pastor.
- A? E tot en escafant d'un revèrs de man totas las marcas, anatz en patz mon enfant, tornatz-i, aquò compta pas!