O L'ALMANAC DE LA ROQUETIA.
Per dire tot çò de mancar pas dins lo rèire país clapassièr e endacòm mai, una pagina occitana que serà çò que ne faretz.
Nòvas de segur, mas tanben contes de ma grand-la-bòrnia, sornetas de ma tanta Nina de Niana, galejadas e bajocadas, pròsas e poesias, opinion, fòtos o vidèos,...
Acabatz de mandar.
cercle.occitan.max.roqueta@gmail.com

samedi 22 octobre 2016

142 jorns emmasucats

Quand los enfants d'Aubrac davalan au país de las mila vinhas per contar l'estiva dins un masuc...

Ginhac  Dimècres 26 d'Octòbre  19h00

 la calandreta de Ginhac, los dau còr d'Erau e lo  còr de la Roquetia, los ceucles sòcis de l'IEO dau rèire-país clapassièr  
s'acoquinan amb lo Grelh Roergàs* per vos prepausar un cafè occitan novèl que farà data!

Anam nos engavachir, un còp de mai fa pas puta, quilarem l'aüc, beurem lo vin dau paure costoliu, la farem restondir la nòstra lenga-nòstra, e saique l'escotarem la FadarèlaPatrícia Pallier, nos presentar:

 142 jours dans un masuc** de l'Aubrac (Grelh Roergàs, 2016)
libre que co-escriguèt amb Pau Fournier, un ancian montanhièr.


Paul Fournier, ancien montanhièr, fait le récit de sa première estive dans un masuc de l’Aubrac, le Trap de La Menthe (48), situé près de la Croix de La Rode. C’était en 1949, il n’avait alors que 15 ans. Du 25 mai au 13 octobre, pendant 142 jours, ces hommes vivaient en quasi-autarcie, au milieu de leur troupeau de race aubrac, occupés à la fabrication de la fourme d’Aubrac.
Patricia Pallier apporte un éclairage ethnographique à cette aventure humaine décrite au fil des gestes accomplis par les montanhièrs, de la traite des vaches jusqu’à la vente de la fourme, avec son quotidien, le rôle de chacun, les rares distractions, les dates importantes ponctuant l’estive, les moments difficiles et les élans de fraternité, sans oublier la langue maternelle de ces hommes : la langue d’oc.
* Lo Grelh roergàs
Paul et Patricia sont tous deux membres du Grelh roergàs, association de défense et de promotion de la langue et de la culture occitanes, fondée en 1921 dans les locaux de la Société des Lettres, sciences et arts de l’Aveyron à Rodez. 
Lo Grelh roergàs édite les auteurs ayant choisi d’écrire en langue occitane et publie la revue trimestrielle Canta-Grelh.
Grelh roergàs - Place Foch - 12000 Rodez (05 65 68 18 75 - grelh.roergas@gmail.com).

** De pas confondre masuc e maset. L'òbra complida i es quauque pauc diferenta...

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire